Marketing i reklama
Pozycjonowanie Warszawa

Pozycjonowanie Warszawa

Pozycjonowanie Warszawa na przestrzeni ostatnich lat stało się czymś oczywistym dla osób i firm, które chcą zaistnieć w sieci. Jako że profesjonalne pozycjonowanie kosztuje, coraz więcej osób decyduje się na samodzielne podjęcie się go. Niestety, nie zawsze przynosi to oczekiwane rezultaty, a samodzielni pozycjonerzy często bardziej szkodzą swoim stroną, aniżeli im pomagają. Dziś skupimy się na największych błędach, jakie przy tym popełniają. Podpowiemy też, czy tak właściwie warto oszczędzać, czy może bardziej opłacalne jest sięgnięcie po usługi profesjonalistów.

Najczęstsze błędy popełniane przy samodzielnym pozycjonowaniu

Decydując się na samodzielne pozycjonowanie w Warszawie własnej strony internetowej niejako godzimy się z tym, że będziemy musieli pozyskać informacje na jego temat – na własną rękę, oczywiście. Jeśli odpuścimy to sobie lub nie przyłożymy się do tego odpowiednio, możemy w przyszłości tego żałować. Jakie błędy możemy popełnić już na etapie przygotowań, a jakie – w trakcie właściwych działań? Te najczęściej popełniane prezentujemy poniżej.

  1. Wybór zbyt ogólnych słów kluczowych. Oczywistym jest, że każdy z nas chciałby pojawiać się wyżej pod jak najbardziej ogólnymi frazami. To one są w końcu najczęściej wpisywane i to one przynoszą najwięcej ruchu. Z tym jednak, że również konkurencja w ich obrębie jest największa i praktycznie uniemożliwia nam walkę o wyższe pozycje. W szczególności tę w pełni samodzielną. Istnieje lepsze podejście do czegoś takiego, jak pozycjonowanie stron. Warszawa, Łódź, Kraków – skupmy się na rynku lokalnym, jeśli mamy taką możliwość lub celujmy w bardziej szczegółowe (i wieloczłonowe) słowa kluczowe, a efekt naszych działań zobaczymy szybciej. Będzie on też trwalszy i przyniesie nam więcej korzyści.
  2. Przesyt w słowach kluczowych. Jeszcze kilkanaście lat temu ludzie starali się wplatać jak najwięcej słów kluczowych wszędzie, gdzie tylko się dało. Całe ich listy trafiały do stopek stron internetowych, a często były ukrywane odpowiednio przygotowanym kodem. Dziś jest to olbrzymim błędem, który może przynieść kłopoty. Lepiej jest wstawiać słowa kluczowe w sposób jak najbardziej naturalny i tylko tam, gdzie ma to sens. Niekoniecznie w nieodmienionej formie – Google już od dawna doskonale radzi sobie z odmianą wyrazów.
  3. Ignorowanie linkowania wewnętrznego. W większości przypadków samodzielni pozycjonerzy budują profil linków zewnętrznych, uważając go za zdecydowani najważniejszy. Ignorują przy tym profil wewnętrzny. To bardzo duży błąd, gdyż ma on równe – jeśli nie większe – znaczenie.
  4. Pozyskiwanie jak największej liczby linków. Ludzie myślą, że największy wpływ na pozycjonowanie ma to, ile linków prowadzi do strony. Rzeczywiście, kiedyś to było najważniejsze. Dziś również ma znaczenie, jednak znacznie ważniejsza jest jakość tych linków. Nie spamujmy nimi, zamiast tego skupiając się na linkach tematycznych z wysokiej jakości stron. Mimo że nie będą one darmowe, na pewno bardziej nam się opłacą.

W pozycjonowaniu na własną rękę nie unikajmy kosztów za wszelką cenę. Najczęściej odbija się to negatywnie na naszych wynikach. Tam, gdzie musimy to zrobić – inwestujmy. Zwłaszcza w narzędzia, które będziemy wykorzystać również w dalszej przyszłości.

Czy warto sięgnąć po profesjonalne pozycjonowanie?

Samodzielne pozycjonowanie stanowi świetną opcję dla wszystkich tych, którzy mają dużo czasu. Pozycjonowanie wymaga olbrzymich i stale rosnących jego ilości. Jeśli jednak przy okazji chcemy rozwijać własny biznes, rozsądnym może się okazać sięgnięcie po usługi profesjonalnej agencji marketingowej. Ta jest w stanie zagwarantować nam skuteczność swoich działań, brak popełniania jakichkolwiek błędów oraz przede wszystkim regularność, która w tym momencie ma w tym wszystkim zdecydowanie największe znaczenie. Po usługi profesjonalistów w końcu zwykle musimy sięgnąć. Biznesy i strony internetowe stale się rozwijają, a w końcu ich pozycjonowanie zaczyna zabierać zbyt wiele czasu. Istnieje też kwestia profesjonalnych narzędzi, którymi zapewne nie dysponujemy, a które w końcu mogą się okazać bardzo istotne w progresowaniu w pozycjonowaniu. Oczywiście pamiętajmy, że profesjonalistów możemy zatrudnić w niepełnym zakresie (jeśli na przykład chcemy zająć się pewnymi rzeczami samodzielnie).

Podsumowanie

Statystyczny Polak uważa, że nie ma nic trudnego w usłudze, jaką jest pozycjonowanie stron. Warszawa, Polska, Europa – niezależnie od tego, w jakim regionie chce promować własny biznes internetowy, zazwyczaj zaczyna robić to sam. Tymczasem jednak nie jest to tak proste, jak mogłoby się wydawać. Zwłaszcza że można w tym popełnić błędy, które mogą być bardzo znamienne w skutkach. Jeżeli i my chcemy więc pozycjonować samodzielnie, sięgajmy wyłącznie po te działania, których jesteśmy pewni, a które na pewno nie przyniosą nam niczego złego. Wtedy też będziemy mogli mieć pewność, że nie włożymy własnego czasu i wysiłku w coś, co nie przyniesie nam żadnych korzyści. Jeśli zaś wciąż nie czujemy się pewnie, po prostu sięgnijmy po pomoc profesjonalistów. Ci dadzą nam sto procent pewności co do efektów i bezpieczeństwa pozycjonowania.