Jakie możliwości sprzedaży daje reklama na Facebooku?

Jakie możliwości odnajdywania klientów daje Facebook w 2017 roku?

Jakiego klienta możesz odnaleźć na Facebook’u?

Praktycznie każdego. Każdego klienta jakiego pragniesz.

Mama 2-letniego dziecka?

Jasne jest takich około 100-150 tys. w Polsce.

Polski student płci męskiej studiujący we Francji na wymianie?

Żaden problem – 1,5-2 tys.

Singielki między 30, a 40 rokiem życia mówiące po niemiecku i mieszkające w Warszawie i okolicach?

Niech będzie – 500-1000.

Odpowiedź powinna Cię zszokować…. albo i nie. W końcu mówi się o rosnącej popularności analizy danych. Szczególnie w procesie pozyskiwania klientów. Teraz możesz wykorzystać potęgę analizy… Jeśli znasz jej możliwości.

Ale zanim o możliwościach przyjrzyjmy się faktom.

Tyle osób posługujących się językiem polskim korzysta (regularnie) z Facebook’a na świecie.

A tyle w Polsce:

Jak brzmi możliwość reklamowania się do 20 000 000 potencjalnych klientów?

I do tego raport na temat efektywności Twojej reklamy. Sprzedaż, wykonanie telefonu, stosunek do marki.

Facebook z roku na rok staje się coraz bardziej atrakcyjnym miejscem do rozwijania swojego biznesu. To już nie tylko bezwartościowe “lajeczki”. Chociaż jak dowiesz się za chwilę ich wartość rośnie w świetle faktów.

Przejdźmy do konkretnych możliwości targetowania jakie daje nam Facebook:

Grupa niestandardowych odbiorców

Tutaj reklamę możemy kierować do klientów naszych stron internetowych, klientów odwiedzających nas w fizycznym sklepie jeśli posiadamy dane na ich temat (tj. wiek, imię, nazwisko, email, płeć itp.). Facebook zestawia je z kontami użytkowników i “łączy kropki” odnajdując właściwe osoby.Co więcej, jeśli inwestowałeś w budowanie kont na Instagramie, Facebook’u, własną stronę z podpiętymi narzędziami do analizy ruchu – teraz spieniężysz ten kapitał dzięki możliwości REMARKETINGU.

Remarketing – reklama dociera tylko do osób, które np. zakupiły produkt i chcesz im coś dosprzedać, czytały ofertę na Twojej stronie internetowej, może porzuciły koszyk zakupowy lub zwyczajnie chcesz, aby wróciły na Twoją stronę internetową (lub inną).

Lokalizacja 

Facebook dostarcza możliwość lokalizowania dowolnej miejscowości – nie ma za bardzo znaczenia czy to Mszana Dolna, czy Warszawa. Dodatkowo istnieje możliwość ręcznego ustawienia lokalizacji z dokładnością do 1km.

Co więcej można ustawić wiele takich “pinezek”(lokalizatorów).

Wyobraź sobie, że chcesz trafić z reklamą do mieszkańców bogatych dzielnic Twojego miasta – taka metoda gwarantuje, że trafisz do nich.

Wiek i płeć

Do naszej dyspozycji jest przedział wiekowy 18-65+. Możesz trafić do nastolatków, dorosłych i osób starszych. Chociaż ta ostatnia grupa jest jeszcze stosunkowo niewielka, to jednak rośnie z roku na rok.                                                      

                                                      

Zainteresowania  

Hulaj dusza. Facebook dostarcza bardzo dużo możliwości poniżej kilka przykładów:

Co więcej niektóre z działów mają kategorie, które mają podkategorie.

Np. Zakupy i Moda > Uroda

(źr. danych Facebook)

Powiązania

Czy chcesz trafić do osób, które lubią Twoją stronę na Facebook’u czy do nowych osób, które nie miały styczności z Twoją marką?

Dane demograficzne

Tutaj kryją się wszelkiej maści informacje w tym:

język jakim posługuje się dany użytkownik

tryb życia np. nocny marek, ranny ptaszek

status związku i status cywilny

rodzaj pracy (freelancer, korporacja, mała firma)

i wiele, wiele więcej…

Mówi się, że Donald Trump wygrał wybory prezydenckie dzięki właściwej dystrybucji treści przez media internetowe. Dane demograficzne Facebook’a są informacjami, które w mojej opinii przyczyniły się w większości do sukcesu amerykańskiego prezydenta.

Grupa podobnych odbiorców.

Jest to prawdopodobnie najatrakcyjniejsza funkcjonalność targetowania jaką dostarczył Facebook.

Dlaczego?

Załóżmy, że prowadzisz sklep internetowy. Sprzedałeś swoje towary ponad 500 różnym klientom. Z tych 500 klientów 100 wygenerowało ponad 40% całkowitego obrotu w firmie.

Facebook jest w stanie odnaleźć te osoby, które zrobiły ten obrót na podstawie danych osobowych (głównie imię, nazwisko, email, wiek, płeć).

A przecież zawsze dysponujesz listą maili osób, które zakupiły towar przez internet. Znasz także lokalizację i wiele innych danych. Na podstawie tych informacji jesteś w stanie stworzyć pewien profil klienta np. kobieta/mężczyzna, miejscowość/region/kraj.

I dokładnie to robi Facebook. Oraz znacznie więcej. Na podstawie dostarczonych danych tworzy grupy użytkowników, które są podobne do Twojego klienta. Założenie jest takie, że jeśli znajdziesz osoby podobne do klienta, to one także kupią towar.

Pomyśl jak można by wykorzystać takie rozwiązanie do pozyskiwania klientów? Budowania ogromnej sprzedaży?

Właśnie z takich rozwiązań korzystają molochy biznesu. Ale nie tylko one. Dostępność w/w metod czyni je osiągalnymi dla każdego…

Każdego kto wie jak je wykorzystać lub płaci osobom, które wiedzą jak je wykorzystać.

Może Cię to zdziwić, ale znaczna część przedsiębiorców, z którymi miałem do czynienia nie wiedziała o tych możliwościach albo marnowała budżet reklamowy “strzelając ślepakami”.

Pozostałe sposoby.

   Istnieją też sposoby dostępne tylko dla genialnych marketingowców, którzy potrafią korzystając ze specjalnych narzędzi, wiedzy, analizy – słowem holistycznego podejścia – dotrzeć do osób, do których nikt inny nie będący wybitnym ekspertem nie dotrze. Przykładem może być dotarcie do fanów/klientów Twojej konkurencji. Znamy sposoby i na to.Jeśli interesuje Cię potęga internetu i chcesz ją wykorzystać możesz skontaktować się z naszymi ekspertami. Może to także zrobić Twoja konkurencja, jeśli nie będziesz wystarczająco szybko reagował.

Tutaj dostarczamy formularz, który pomoże opracować Ci profil docelowego klienta w oparciu o możliwości targetowania Facebook’a i wiedzę na temat Twoich klientów.

Artykuł powinien pokryć tematy: 

optymalizacja budżetu facebook, targetowanie facebook, kierowanie reklamy facebook, reklama na facebook’u, reklamowanie facebook, niestandardowa grupa odbiorców facebook, facebook marketing

Author: justyna