REKLAMA W 6 SEKUND, CZAS START!

6 sekund. Ile to dla marketingowca?  Wystarczająco dużo.  Bumper Ads, nowy rodzaj filmów reklamowych podbija rynek.  To reklamy na YouTube, których nie da się pominąć. Siła tkwi w prostocie, a krótka forma reklam to zdecydowany potencjał.

        W zeszłym roku Google umożliwił emitowanie 6 sekundowych reklam, których użytkownik nie może pominąć.  Filmy reklamowe sprzedawane są za pomocą platformy AdWords. Standardowa długość trwania reklam to 30 sekund (czasem skracana do 15). Wszystko na potrzeby telewizji. Im krótsza reklama, tym trudniej cokolwiek przekazać. Jak opowiedzieć  historię, pokazać produkt, wspomnieć o cenie i marce w 6 sekund? Czy to w ogóle możliwe? Oczywiście, że tak. Żaden problem!

Od dawna wiadomo, że odbiorca potrafi intensywnie skupić się nad reklamą bardzo krótki czas, a zbyt długie komunikaty wywołują u niego irytację. Pora, aby skoncentrować musieli się reklamodawcy.  Informacja ma być prosta, szybko rozumiana – podana do głowy klienta, właściwie, jak na tacy. Obraz i kilka istotnych cech – to wszystko, czego potrzebuje odbiorca, aby się zainteresować. Google ma zamiar zrezygnować z długich reklam do 2018 roku, więc jest to przyszłość reklamy video. Bumper Ads dostępne są tylko na urządzeniach mobilnych.  

Zalety Bumper Ads?

Po pierwsze czas – krótkie reklamy nie denerwują odbiorców.  Po drugie pewność, że przekaz zostanie wyświetlony, ponieważ nie istnieje możliwości ich pominięcia. Po trzecie – nie zapychają łączy, więc wywołują uśmiechy na twarzach odbiorców mobilnych 🙂 Reklamy pojawiają się przed, podczas wyświetlania lub po zakończeniu filmu na YouTube.

Jakie fundusze?

        Tu kolejna dobra wiadomość.  Koszt produkcji reklamy 6 sekundowej to tylko 500 zł netto, a koszt jej obejrzenia wynosi 1-2 gr. Rozliczenia dokonuje się w systemie CPM, czyli za 1000 wyświetleń.

Bumper Ads można zastosować jako przypomnienie dłuższej reklamy. Osoba, która widziała standardową reklamę skojarzy je od razu, a ta która widzi tylko skróconą wersję prawdopodobnie się zaciekawi i sprawdzi, o co chodzi. Taka forma reklam, to świetne narzędzie  remarketingowe. Można pokazywać milionom odbiorców spersonalizowane reklamy na YouTube, opracowane na podstawie ich wcześniejszych interakcji z konkretnymi filmami lub kanałami w serwisie – komentuje Adam Grabowski, nasz główny analityk w agencji reklamowej Wild Moose.

Reklamuj się skutecznie! 🙂

Author: Aleksandra Lutkiewicz