Liczba samochodów w naszym kraju cały czas rośnie. W związku z tym wzrasta również zapotrzebowanie…
Gdzie można wykorzystać stoisko handlowe?
Stoisko handlowe to łatwy i stosunkowo tani sposób na wejście ze swoim biznesem do galerii handlowych. W ten sposób można również przetestować reakcje klientów na nowy design czy rozpropagować niszowy produkt. Obecnie wiele firm inwestuje w niecodzienne i oryginalne stoiska, by zwiększyć rozpoznawalność swojej marki. Konsumentowi w oczy rzucają się dziesiątki wysp należących do banków i mobilnych punktów z akcesoriami do telefonu. Ile to jednak kosztuje? Czy leży w zasięgu mikro firmy i z jakimi problemami należy się liczyć po drodze? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć w poniższym artykule.
Gdzie sprawdzi się stoisko handlowe?
Stoisko handlowe http://kreo-market.pl/oferta/stoiska/stoiska-handlowe to domena dużych galerii handlowych. Nie sprawdzi się w sennych pasażach, gdzie ruch jest niewielki. Należy pamiętać także, że nie wszystkie produkty nadają się do sprzedaży z wolnostojącego stoiska. Wykluczone są przedmioty wielkogabarytowe i te wymagające specjalnych warunków przechowywania np. świeże mięso i ryby. Szczególnym ograniczeniom podlega handel alkoholem. Konieczne jest posiadania koncesji, a reklama i sprzedaż alkoholu są regulowane osobnymi przepisami. Z przyczyn oczywistych w miejscach publicznie dostępnych nie mogą być prezentowane produkty przeznaczone wyłącznie dla osób dorosłych. Natomiast gadżety, drobne upominki i akcesoria to towar wręcz stworzony pod stoiska handlowe. Przyciągają wzrok, są poręczne i mogą być sprzedawane przez pracownika po krótkim przeszkoleniu. Łatwo je również eksponować na niewielkiej wystawie w obrębie stoiska.
Niecodzienne stoisko handlowe – kwiaciarnia, lodziarnia czy mini biuro podróży
Pomysłowość jest siłą napędową biznesu. W dobie pandemii i nawracających lockdownów wiele branż ma trudności z przestawieniem swojej działalności na nowe tory. Bo o ile można sprzedawać zdalnie ubezpieczenia, o tyle ciężko jest to robić z ciętymi kwiatami lub lodami. Także klienci biur podróży cenią sobie bezpośredni kontakt z agentem. Stoisko w centrum handlowym bywa sposobem na legalne obejście limitów osób na danej powierzchni. Wszak aleja galerii handlowe to ogromne miejsce! Wyspa wraz z kilkoma krzesłami szybko może stać się mini biurem podróży czy punktem obsługi klienta. Przy odrobinie uporu, w obrębie stoiska zmieszczą się nawet regały apteczne. Co prawda apteki działają normalnie, lecz obostrzenia dotykają wielu sklepów zielarskich i tych z ekologicznymi kosmetykami. Dla nich stoiska handlowe z dwoma lub trzema regałami aptecznymi są optymalnym rozwiązaniem.
Cena i koszt montażu
Cena zakupu lub wynajmu stoiska handlowego https://kreo-market.pl/oferta/stoiska zależy od jego wielkości, budulca i sposobu wykonania. Te najtańsze są dostępne od trzech tysięcy złotych. Za nieco lepsze zapłacimy 8000-9000 zł. Stoiska projektowane na specjalne życzenie klienta, podświetlane, z obracającymi się elementami itp. to koszt rzędu 25 000 zł i więcej. W Internecie łatwo kupimy używane stoiska handlowe. Są dobrym sposobem na zmniejszenie kosztów, o ile odpowiada nam ich kolorystyka i kształt, stworzone zazwyczaj na potrzeby innej niż nasza firmy. Do ceny zakupu samego stoiska należy doliczyć czynsz w galerii handlowej (mniej więcej 2000 zł) oraz pensję dla minimum jednego pracownika (>2800 zł na umowę o pracę). Specjalny pokrowiec, zabezpieczający przed kurzem i innymi zanieczyszczeniami, dostaniemy za około 500 zł. Automatyczny dozownik płynu dezynfekującego https://kreo-market.pl/oferta/artykuly-ochronne-i-bhp/automatyczny-dozownik-plynu-dezynfekcyjnego (obecnie wymóg sanitarny) – 450 zł. Nietrudno policzyć, że koszt zakupu stoiska handlowego to średnio 11 500 zł, natomiast jego utrzymania – 4800 zł miesięcznie. W powyższych obliczeniach przyjęto, że dana osoba prowadzi już działalność i nie doliczono np. kasy fiskalnej. Czy jest to dużo? Być może dla mikro firmy to spory wydatek, niemniej duży obrót generowany przez stoisko powoduje, że inwestycja w nie szybko się zwraca.
Jak wykorzystać niepotrzebne stoisko handlowe?
Niektórzy boją się, że po zakończeniu kampanii marketingowej stoisko stanie się zbędne. Będzie zalegało na magazynie i generowało koszty przechowywania. Takie myślenie to błąd! Przecież przy odrobinie wyobraźni może ono nadal na nas zarabiać! Organizatorzy odpustów i festynów gminnych chętnie wypożyczą lub odkupią używane stoiska handlowe. Identycznie rzecz ma się ze sprzedawcami pamiątek. W sezonie turystycznym poszukują oni ekspozytorów i innych mebli sklepowych. W ostateczności, zbędne stoisko może posłużyć jako sklepik na szkolnej dyskotece naszego dziecka.
Podsumowując, koszt zakupu nowego stoiska wynosi 10 000 zł (średnia z wielu ofert internetowych), używanego- połowę tej ceny. Dodatkowo trzeba liczyć się z miesięcznymi kosztami w wysokości około 4800 zł. Stoisko handlowe może posłużyć do dwóch celów: prowadzenia akcji marketingowych albo samodzielnej sprzedaży. Niekiedy bywa jedyną szansą mikro firm na wejście do dużych obiektów handlowych. Gdy stanie się zbędne, nietrudno je odsprzedać po korzystnej cenie.
Wydaje się więc, że niewielkie, kompaktowe stoisko handlowe to koszt, na który będzie sobie w stanie pozwolić większość właścicieli sklepów. A inwestycja ta, czego dowodzą powyższe przykłady, zazwyczaj szybko się zwraca.